Nodarbība
Zanshin (残心)
“Pastāvīgs prāts”. Bērniem, kuri jau ir apguvuši pamatprasmes, šis ir lielisks atgādinājums par koncentrēšanās un uzmanības nozīmi.
Galvenais mērķis:
Koncentrēšanās, apzināšanās un spēju analizēt savu rīcību attīstīšana.
Metodoloģija:
- Apzināšanās tehnikā. Šajā posmā audzēkņi jau apgūst sarežģītākas kombinācijas. Zanshin šeit ir ne tikai “pastāvīgs prāts” pēc darbības, bet arī apzināšanās visā procesā.
- Uzmanība pret detaļām. Piemēram, pēc kombinācijas pabeigšanas skolēnam ir jāsaglabā kontrole tvērienos un jāskatās uz pretinieku, nevis jāatslābinās.
- Pāru darbs. Vingrinājumu ieviešana, kur viens uzbrūk, bet otram jābūt gatavam reaģēt, pat ja uzbrukums jau ir beidzies.
- Pēctreniņa analīze. Pēc uzdevuma vai sparinga pabeigšanas skolēns īsi analizē, ko viņš izdarīja pareizi un kur pieļautas kļūdas. Tas attīsta pašanalīzi un Zanshin plašā nozīmē – ne tikai cīņā, bet arī treniņos.
- Perifērās redzes attīstīšana. Vingrinājumu iekļaušana, kuru mērķis ir attīstīt uzmanību un telpisko orientāciju.
Citas programmas
Shoshin (初心)
“Iesācēja prāts”: atvērtība, bez aizspriedumiem un gatavība mācīties no nulles — tieši tā sāk bērni.
Fudoshin (不動心)
“Nesatricināms prāts”, miers un līdzsvars, kas palīdz saglabāt skaidru nostāju pārbaudījumos.
Mushin (無心)
“Tukšs prāts”, stāvoklis, kad prāts brīvs no bailēm un ego, ļaujot rīkoties intuitīvi un brīvi.